Rätta till 2

Mina två rätta till-saker fick sina lösningar på samma dag, nämligen idag. Så här blev det

Posten som kom fel
La det förra brevet på postlådan igen med hennes efternamn understryket och vidaresändningen överkryssad. Har inte fått det kuvertet igen. Däremot har jag fått ett annat brev adresserat till henne. Idag kom ett paket till mig som inte fick plats i postlådan. Brevbäraren ringde därför på dörren istället och lämnade över posten. När jag gick igenom högen hittade jag ännu ett brev som kommit fel. Rusade ut i hallen och såg att brevbäraren inte hunnit cykla vidare så jag hojtade på honom. Han hade visst noterat att efternamnet inte stämde, men tänkt att jag kanske hade bytt. Han lovade i alla fall att hålla utkik efter ev fler feladresserade brev så nu hoppas jag att jag slipper få fler.

Lönen
Nu är föräldraledigheten inlagd i lönesystemet på jobbet. Tyvärr hinner de betala ut en lön till, alltså för januari. Kommer att få en faktura på de två lönerna. Gör väl inte så mycket egentligen men dessvärre får jag faktura på bruttolönen för december för skatten var redan inbetald för förra året. Alltså får jag ligga ute med skatten för dec-lönen fram tills i juni. Hade gärna sluppit det. Vet inte riktigt hur mycket pengar det kommer att gå framöver på färg, tapeter och möbler. Sedan borde vi egentligen ha köpt en ny (gammal?) bil eftersom den vi har ständigt strular. Jaja, men nu är det som det är. Bra att det är ordnat upp nu i alla fall.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens jobbfundering...

Tierp

ESC