Rätta till

Har en hel del att fixa om dagarna som man kan förstå, men har inte så mycket möjlighet då lillan helst vill vara social hela dagarna. Det är i och för sig mysigt, men uppackning och tillsnofsning går helt klart långsamt framåt. Så, då vill jag helst inte få fler saker att fixa till, sådant som jag inte orsakat. Har just nu två saker på listan:
1. Fick lön för dec fast jag är föräldraledig. Vad gör man då? Måste få tag på löne kanske och be att de tar tillbaka lönen. Be någon kolla att jag är föräldraledig i lönesystemet så att det inte händer igen. Och inga nummer har jag och jobbmailen trilskas på hemdatorn. Kommer inte heller ihåg vem det är som har hand om vår lön *suck*
2. Post som hamnar i min brevlåda som inte är min. Hur kan man blanda ihop Aronsson och Pettersson? Hon bor i en annan del av samhället och jag har inte vägarna förbi där. Nu har jag haft kuvertet i några dagar så det känns som att hon borde få det snart, men det snöar på och plogningen har inte hunnit med så jag är inte så sugen att gå ut och styra snö med barnvagnen..
 

Kommentarer

  1. Hmm, jag tycker iofs inte jag får något gjort hemma heller - tur Magne är effektiv!

    Du kan lägga tillbaka brevet i en brevlåda så brukar det sorteras rätt i nästa sväng.

    SvaraRadera
  2. Vi får fortfarande en del post till han som bodde här innan. Konstigt nog kommer räkningarna för en tidningsprenumeration hit medan själva tidningarna verkar hitta till rätt adress.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lyckat av utgivaren. Jag har ju iofs fått en tidning hem till mamma och pappa i omgångar som jag aldrig prenumererat på

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens jobbfundering...

Tierp

ESC