Tvättar, dammar och står i

Sov inget vidare i natt. Eller egentligen kan man säga att jag var för trött för att sova bra. Somnade vid amningarna så att T sov i sängen och det är inte bra för min sömn. Jag sover inte, men vaknar inte heller tillräckligt för att bära över henne till hennes säng. När hon stökade för fullt vid 6:30 genom att sparka mig i magen, nypa mig i bröstvårtan och krafsa mig i ansiktet tänkte jag att detta blir ingen bra dag, jag kommer inte orka göra nånting. Flyttade över henne till hennes säng och sov vidare till 9:30, då jag klev upp med ett stort koffeinunderskott. Tack och lov har man ju en sjusovarbebis så hon fortsatte att sova till 10:30. Inget kyrkis idag med andra ord. 

Nu har hon sovit i drygt två timmar igen så jag har hunnit tvätta, dammsuga och källsortera. Yeah! Vet inte riktigt vad jag ska göra med all blöt tvätt dock. Torktumlaren verkar inte orka tumla så mycket mer än 2 kg i taget och att hänga tvätten ute verkar lite dumt idag för det luktar pappersbruk utomhus. Det brukar det faktiskt inte göra så ofta, jag tror det är andra gången sedan vi flyttat hit som det luktat så pass. Får försöka hänga så mycket som möjligt i klädkammaren tror jag. Undrar om torktumlaren verkligen ska vara så svag eller om det är något fel på den. Det är ju en smula opraktiskt när kapaciteten på tvättmaskinen ska vara 8 kg (fast tvättrumman är för liten för 6 kg, testade det idag). Ojoj, vilket tråkigt inlägg detta blev, bara en massa snack om tvätt...

Kommentarer

  1. Vad roligt med alla inlägg du skrivit! Tyra låter som att hon börjar bli en riktig liten busunge! De ska bli kul att få träffa henne snart igen.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens jobbfundering...

Tierp

ESC