Sovdag 2

Börjar kännas som att Tyra tar en sovdag dagen efter att vi kommit hem från någon resa. Förra gången hade vi kommit hem från hennes farföräldrar och igår kom vi hem från hennes morföräldrar. Idag har hon hittills sovit först 1 timme och 45 min och sedan somnade hon igen efter en dryg timme och har nu sovit 2 timmar och 50 minuter... Hmm... Försökte väcka henne för en halvtimme sedan men hon såg så trött ut när hon förvirrat tittade på mig så jag hade inte hjärta att ta upp henne ur sängen så då somnade hon om. Hon har ju varit förkyld också de senaste dagarna så hon kanske behöver lite vila :)

Jag har tillbringat dagen med att göra klart några musikteoriuppgifter. Först gjorde jag skrivuppgifter i satslära och skickade in dem för rättning. Sedan gjorde jag en lektion  i gehör. Rytmövningarna och melodidiktaten går snabbt och bra men när det kommer till intervall är jag helt hopplös. Det visste jag i och för sig sedan tidigare. Fattar inte varför det ibland blir helt omöjligt att skilja på en kvint och en oktav! Tänk då hur det blir när man ska höra skillnad på stor och liten sext och ters. Total gröt... *suck*

Blev avbruten i skrivandet av att det ringde på dörren. Stod en liten grabb där och sålde majblommor! Vad roligt! :) Och nu vaknade Tyra också :)

Kommentarer

  1. Vi har också haft besök av majblommesäljare idag! :) De är bara att nöta på med musiken, du fixar det när som helst! :)

    SvaraRadera
  2. Tyra behöver säkert en del extra sömn. Och så fick du lite tid för uppgifterna. Starkt att orka ta tag i dem, när du skulle kunna lägga dig och vila. Du skulle säkert också behöva lite extra sömn. :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens jobbfundering...

Tierp

ESC