Oväntat

Eftersom jag slutade lite tidigare idag, dag före röd dag, gick jag av i Bergshamra på väg hem från jobbet. Gick först in på Coop och köpte lite Loka och lösviktsgodis. Bakom mig i kön till kassan hojtade en gammal man med rollator till kassörskan "Hallå! Ska du inte ringa in en till kassa? Vi är många som står här nu!". Jag blev rätt förvånad måste jag säga. Framför mig stod en farbror (som skulle köpa en STOR brieost, vilket jag också blev lite förvånad över. Av någon anledning tror jag inte att gamla människor är storkonsumenter av brieostar, utan bara av svensk husmanskost, men det är ju förstås fördomsfullt av mig), en tant höll på att betala och förutom den hojtande mannen var det bara en till i kön. Och vi var ju inga storhandlare någon av oss. Jag var nästan sugen på att fråga om han ville gå före mig, eftersom han verkade ha så bråttom. Hursomhelst öppnades en till kassa och där ställde sig en äldre man med en smörgåstårta - som han inte kunde betala eftersom han inte hade kommit ihåg att ta med sig pengarna. Då väljer mannen bakom mig i kön att kommentera detta med lite nedlåtande stämma. Återigen blev jag förvånad. Gör man så? Tycker inte jag.

Efter mitt lilla provianterande började letandet, för naturligtvis var det med GPSen i hand som jag hoppade av i Bergshamra. Gick till Ulriksdals slott. Det var en trevlig promenad. Skönt att vara ute i dagsljus för en gångs skull, även om ljuset idag var rätt jämngrått. Fina omgivningar var det. Hittade 5 gömmor. Såg två brandbilar, ett brudpar och ett antal hundar.



Av någon anledning fick jag någon slags sagokänsla av det här stället. Kändes lite Alice i Underlandet typ

Kommentarer

  1. Som någon skrev i en annan blogg: Förvåningens tid är inte förbi...:)

    SvaraRadera
  2. Ogillar sådana typer. Brukar fundera på om jag kan irritera dem ännu mer på något vis..

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens jobbfundering...

Tierp

ESC