Bokrea

Gått en sväng på bokrean igen idag. Gick första svängen i onsdags, en andra i torsdags... Köpte några böcker i onsdags och några fler idag. Det roliga med att gå på bokrean är att tillåta sig köpa en massa böcker bara för lyxens skull. Sedan kanske jag inte alltid läser böckerna direkt. En del böcker känns till och med mer som en inredningsdetalj... Fast i år har jag nog hittills lyckats hålla mig ifrån inredningsdetaljböckerna.

Årets "skörd" (så långt):
Brida - Paulo Coelho
Occidentalism - Ian Buruma och Avishai Margalit
De från norr kommande leoparderna - Bodil Malmsten
Bockfesten - Mario Vargas Llosa
Andningsgunga - Herta Müller
De fattiga i Lodz - Steve Sem-Sandberg
Spill: en damroman - Sigrid Combüchen
Sverige atlas
Virka amigurumi - Mia Bengtsson
Sömmar och stygn - Anita Gunnars

Känner mig rätt sugen på att virka någon sån där söt liten sköldpadda. Det var länge sedan jag höll en virknål nu.

Kommentarer

  1. De fattiga i Lodz är fantastiskt! Jag har tänkt köpa Spill om den inte är slut... var ju bortrest när rean började.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens jobbfundering...

Tierp

ESC