Kommande skivköp

Det är inte ofta jag köper CD-skivor numer. Är inte ofta jag lyssnar på några heller. Eller ens på musik överhuvudtaget. Det borde jag ju också göra oftare... När jag låg på BB och kände mig isolerad från omvärden kom jag en natt på att jag skulle lyssna på min mp3-radio (hade lite kraft kvar i batteriet). Då lyckades jag hitta av en intervju med Lars Demian då han just släppte en ny skiva. Har helt glömt bort det fram tills nu. Den skivan måste jag ju skaffa. Nu ska jag bara fundera på om det är någon fler skiva man skulle ha köpt innan jag slänger iväg en beställning på nätet. Tiden då man gick och bläddrade i butiker är ju sedan länge förbi. Sortimenten är ju oftast alldeles för komprimerat och nedbantat till det mest kommersiella.

Kommentarer

  1. Jag har nog i princip övergett formatet. Har provat att köpa ett par CD-skivor senaste året men det blir bara att jag lägger in dom i datorn och lyssnar därifrån. Skivan (i fodral i bästa fall) hamnar i högen med andra skivor och samlar damm.
    Nu när jag tänker på det har vi inte ens någon cd-spelare framme längre. Klurigt att ha alla cd-skivor framme men ingen spelare :-/

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens jobbfundering...

Tierp

ESC