Paket

Låg ett efterlängtat paket i brevlådan när jag kom hem. Eller kanske snarare satt fast i brevinkastet på dörren. Blev orolig för en sekund att jag inte skulle få loss det utan att dra sönder kartongen men det gick bra. Sitter nu och känner efter hur mina nya glasögon känns.

Aahh!! Den där reklamen! Och nu på TV! Förstår den inte. En kille som lovar att inte köpa tv-spel och håller i en hund. Affischerna är märkligare en tv-reklamen är. Den var mer som jag tror att de menar, dvs att killar är pojkar som vill leka medan tjejer är vuxna och inte intresserade av tv-spel. Och eftersom tjejen är så tråkig och inte förstår hans behov av att få leka så ska han istället hyra sina spel i smyg. Norr.. Kan inte låta bli att bli irriterad på stereotypin och könsroller. Och var kommer hundvalpen in i bilden? Ska hon gå ut med den kanske så att han kan smygspela sina spel? Sådär ja, ett litet sidospår från vad jag höll på att skriva, men reklamen var plötsligt i mitt vardagsrum och störde mig.

Glasögonen ja. Jag gjorde dem en halv dioptri svagare än mina gamla så jag bör inte riskera att göra mig pseudomyop.. Var ändå lite spännande att testa dem eftersom jag inte har provat ut glasen utan snarare jämfört gamla glas och testat bara lite själv. Men så får jag skylla mig själv om jag skulle få huvudvärk av dem. Voila!!

Kommentarer

  1. Fina, de klär dig!

    Jag har också stört mig på den där reklamen och dessutom har jag inte ens förstått vad det var reklam för, men det hade ju du lyckats uppfatta i alla fall!

    SvaraRadera
  2. Det ser jättebra ut med de nya glasögonen. :)
    Hoppas att de känns bra också.

    SvaraRadera
  3. Är det nåt reklam har lärt mig är det att typ allt som är jobbigt här i världen är tjejer (coca cola verkar tycka det i alla fall) eller problem som det är tjejers sak att lösa (alla städgrejer). Kanske är det tjejernas sak att lösa problemen som straff för att de förstör killarnas möjligheter att ha kul? Glasögonen ser jättefina ut btw!

    SvaraRadera
  4. Jättefina glasögon! :D

    Som en tjej som spelar TV-spel så blir jag alltid less när de kör på stereotypen att tjejer inte gillar TV-spel och killar gör det (en annan är "Be Twisted"-reklamen där tjejen slänger ut killens PS3:a för att han stör henne när hon bakar). Varför kan det inte vara tvärtom? För att det inte är lika typiskt förmodligen, but still... Bort med stereotyper!

    SvaraRadera
  5. Coca cola hade väl nån reklam där tjejerna var mer i fokus. Men jag tycker ändå att man framställde dem som ganska jobbiga. Killar är alltid mycket coolare i reklamens värld. Känns onödigt.

    Glasögonen ser bra ut

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens jobbfundering...

Tierp

ESC