Jakten på dagboken

Invigde de nya träningsbyxorna idag på ett aerobics-pass. De funkade fint. Ramlade inte av, var inte för varma, eller för stela.

Imorgon ska jag försöka hitta "min" dagbok. Jag har använt samma slags årsdagbok senaste åren och samma år verkar det vara samma sak. Det är en kamp att hitta en ny. Förstår inte hur det kan vara så svårt, den tillverkas ändå av en av de stora kalendertillverkarna. Jag trivs med formatet på den och det ser bra ut i bokhyllan tycker jag om jag kan ställa årtalen bredvid varandra i likadana böcker. Tror att jag köpte den första på ICA i Vindeln av alla ställen, men det verkar som att varken Akademibokhandeln eller Bokia har den i sitt sortiment. Förra veckan gick jag en sväng till flera bokhandlar på Södermalm, hittade ingen. Sökte nu på nätet för att se om jag kunde beställa den någonstans ifrån. Det hade jag nog kunnat tidigare. Nu verkar den vara slut. Men, ett litet hopp tändes när jag hittade en näthandel som hör till en bokhandel på Stureplan. Tror jag hoppar av tunnelbanan på Östermalmstorg när jag åker hem från jobbet imorgon.

Kommentarer

  1. Ja, det är konstigt att den inte finns nå'nstans. Jag har också tittat på några ställen, utan resultat.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens jobbfundering...

Tierp

ESC