Namn

Visar sig att jag har svårt att hitta något namn på bloggen som jag kan vara nöjd med, därmed är nu bloggen namnlös. Ett slags nyårslöfte är att läsa mer böcker i år. Jag har sagt upp min prenumeration på DN efter att jag haft tidningen under ett år. Kommer nog att sakna den då och då, men det blir väldigt mycket papper att återvinna och jag hinner inte läsa igenom hela tidningen heller. I och med att jag istället kommer att läsa Metro på tunnelbanan kommer jag ha mer tid att läsa böcker eftersom Metro bara räcker ena vägen. För att hitta förslag på böcker att läsa är jag medlem på www.boktipset.se där man poängsätter böcker man läst och därefter får förslag på böcker man möjligen kan gilla utifrån de betyg man satt. Bokbloggar finns det också en del och då kan man hitta en del läsutmaningar. Jag har varit inne och nosat på det redan förra året, men det rann ut i sanden. I år ska jag försöka vara med, men det känns lite jobbigt att man ska skriva nåt slags omdöme om boken man läst. Känns som att det var väldigt länge sedan jag skrev något sådant. Måste ju vara under gymnasiet och ja, det är ju drygt 10 år sedan... Huu, så länge sedan... Tänkte i alla fall börja så smått med de böcker som jag läst senaste tiden.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens jobbfundering...

Tierp

ESC