Semifinal 1

Here we go again... Fetstilta de 10 jag tyckte skulle till final. Överstrukna de som åkte ut. 


1. Moldavien - Irriterande ljussättning. Fantasilöst nummer. Okej låt, kanske lite "gammal". 0

2. Armenien - Tycker det var lite synd att 80-talsrocken smög sig in, blir lite för rörigt med elgitarrslingan och den lyfter inte riktigt så mycket jag tror de vill. Men ändå fint. +

3. Belgien - Lorde-inledning. Snyggt nummer med rätt mängd dans till låten, gillar att de inte hoppar runt så mycket att sången blir lidande. Min favorit från kvällen. +

4. Nederländerna - Tråkig refräng. Hon sjunger egentligen rätt bra, men tycker ändå att det blir lite jobbigt att lyssna på. 0

5. Finland - Den mest äkta punklåten jag hört i ESC. Uppfriskande! +

6. Grekland - Eh, den passerade bara förbi. -

7. Estland - Synd att det är lite småsurt, framför allt i inledningen. 0

8. Makedonien - Bra i korta ögonblick, liksom glimtvis, men låten håller ju inte ihop! Och inte numret heller. Ta bort huvudartisten och ta fram de i bakgrunden kanske? -

9. Serbien - Njae. -

10. Ungern - Fin ballad med stämsång, kort och gott. 0

11. Vitryssland - Inte så intressant. Varför "thunder". -

12. Ryssland - Bra låt, bra framfört. +

13. Danmark - Trallig låt. Irriterande sätt att sjunga "are", men i övrigt glatt och välgjort. +

14. Albanien - Tråkigt och surt. Medhörningsproblem? -

15. Rumänien - Gillade mer när de sjöng på egna språket. 0

16. Georgien - Känns lite som att jag hört att låten förut, men det gör inte så mycket. +

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens jobbfundering...

Tierp

ESC