Nya vanor?

Ja, för mig är det snart dags för nya vanor då jag börjar jobba igen nästa vecka. Tillbaka till staden så det blir nya vanor för M och T med. Misstänker att Tyra börjat med nya vanor redan i veckan vad gäller sömnen. Senaste 3 nätterna har hon faktiskt sovit hela natten (20-07). Man skulle kunna tro att jag skulle känna mig piggare om dagarna, men det gör jag faktiskt inte, snarare tvärtom. Hoppas det hinner gå över till nästa vecka, men att hon fortsätter sova hela natten förstås :) 

På dagarna har hon sovit en gång/dag istället för två gånger de senaste två dagarna. Igår sov hon 2,5 timme på fm fram till lunch, men idag la jag henne efter lunch istället (efter att hon protesterat när jag under 40 min försökte få henne att somna på fm). Tror hon har sovit 1,5 timme nu (hon sover fortfarande). Så kanske färre gånger men längre?

Sedan jag skrev i måndags har hon utvecklats ytterligare på att gå. Igår kom jag på henne med att smygträna i TV-rummet. Tydligen ställer hon sig vid vedkartongen och sedan går hon ut mot hallen (någon meter). Idag trodde jag hon skulle gå mot mig när jag satt på golvet någon meter bort i köket, men istället vände hon och gick in i matrummet. Senare på dagen gick hon från köket och in i TV-rummet via matrummet. Kan förstå om hon behöver sova :)

Kommentarer

  1. Roligt att hon smygtränar :)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att det verkar som att man blir trött av att ändra sitt sömnmönster även om ändringen borde göra en piggare.

    Kul att det går framåt för lilltjej!

    SvaraRadera
  3. Mycket spännande som händer i Skutskär med andra ord! Hoppas att du får ha roligt på jobbet nu och att det går bra med T:s nya sömnvanor och gången!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens jobbfundering...

Tierp

ESC