Frustration

Skrev ett inlägg om detta tidigare som jag direkt tog bort då filmsnutten jag hittat inte var rätt länkad. Nu har jag hittat en annan snutt som var lättare att länka. Och läget är detsamma så nu gör jag ett nytt inlägg.

Har tränat pole dance i två månader nu. Började med det i våras när jag gick en nybörjarkurs, men sedan blev fortsättningskursen full och tiderna passade inte osv, osv. Bestämde mig för att byta ställe när de verkade ha tider som passade mig bättre. Hade nog tänkt att jag skulle börja i nybörjargruppen efter ett prova på-pass eftersom upplägget skiljer sig lite mellan ställena. Tyvärr blev varken nivå 1 eller 2 av på de dagar jag kunde pga för få deltagare. För att jag ändå skulle få träna fick jag börja i nivå 3/4. Det var ju tillmötesgående och vänligt av instruktörerna! :) Det har varit roliga veckor med många blåmärken och träningsvärk. Nästa vecka är det avslutning när vi visar för de andra + anhöriga vad vi lärt oss. Jag har tyvärr inte satt allt ännu och min största frustration är tricket basic invert till straddle eller vad man nu skulle kunna kalla det. Tyvärr verkar inte nomenklaturen vara fastspikad för pole dance så ett och samma namn kan betyda olika trick och varje trick har flera olika namn... Hur som helst ser det ut ungefär såhär (vi gör en liten annan variant). Ser ju enkelt ut eller hur? Men det går bara inte!! (Eller jo, det ska gå)


Kommentarer

  1. Nej, det ser inte enkelt ut! Snarare hopplöst. Bra gjort att kämpa vidare trots blåmärken och träningsvärk!

    SvaraRadera
  2. Vad roligt det ser ut! Kämpa på!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens jobbfundering...

Tierp

ESC