Furuvik

Tidigare i veckan var vi på Furuviksparken tillsammans med Ms syster, man och två barn. Jag hade inte varit där tidigare så jag visste inte riktigt vad som finns där. Det finns lite allt möjligt kan man säga, en djurpark inriktad på apor, ett tivoli med lite blandade åkattraktioner och ett bad som vi inte besökte. Det var snudd på kallt när vi var där, men solen sken så det gick bra ändå. Det var svårt att veta inför besöket om Tyra skulle få ut något av det, men det verkade som att vissa saker var spännande i alla fall. Favoriten var nog getter och får på fäbodvallen. M hade redan innan vi kommit dit riktad in sig på att åka babyflyg med Tyra. Hon fick åka, men jag vet inte om det var så spännande ännu. Verkade som "Flodfärd i Amazonas" var mer spännande för då fick hon syn på nåt slags lamadjur.

Första karusellåket

Klappa händerna på klipphäll

Spännande nu är förstås att öva på att stå även om hon inte gör det så hemskt ofta. Mest på kvällarna verkar det som (jag vet inte om hon är mer trött och riskbenägen då). Hittills har hon inte ramlat och slagit sig, men hon blir ledsen eller frustrerad när hon "faller ner" på rumpan. Tiden som hon kan stå har ökat avsevärt, men jag har inte klockat. Tillräckligt länge i vart fall för att M skulle ropa på mig att ta fram kameran, för mig att fundera på om jag skulle hinna, sedan bestämma mig för att försöka och därefter ta flera kort. 

Spännande och roligt att stå själv


Kommentarer

  1. Ser ut att ha varit en härlig dag! Bilden på klipphällen är underbart fin! Och sista bilden fick jag ju uppleva på riktigt, hon stod en bra stund där, så roligt att se. :D

    SvaraRadera
  2. Roligt med Furuvik! :)
    Fina bilder, speciellt den på klipphällen. Tyra ser lite annorlunda ut nu när hon har tänder.:)

    SvaraRadera
  3. Vilken vacker bild det var på Tyra när hon sitter på klipphällen!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens jobbfundering...

Tierp

ESC