Första fallet från sängen och lite strandhäng

Så har det då hänt. Tyra ramlade ur sängen för första gången i natt. Hon hann i alla fall bli drygt 9 mån innan hon gjorde det, inte 4 mån eller när det nu var när jag ramlade ur sängen första gången (eller var det soffan?). Det gick i alla fall bra. Jag hade visst somnat vid nattamningen och sedan rörde hon sig nog i sömnen för hon såg väldigt nyvaken ut när jag tog upp henne från golvet.

Det har varit underbart väder de senaste dagarna med temperaturer kring 25-27 grader. Jag blev väldigt badsugen under helgen, men då var vi sysselsatta med att fixa till Tyras rum. Det är nästan klart nu, lite målningsarbete kvar, har bara målat första varvet. Bilder kommer. Eftersom det inte blev nåt bad udner helgen så bestämde vi därför att vi skulle äta rester till middag igår och sedan åka till stranden. Egentligen är den på cykelavstånd, så det kändes onödigt att ta bilen, men vi har ingen stol åt Tyra till cykeln ännu. Det var varmt och mycket folk på stranden. Tyra fick testa att stå i sand för första gången i sitt liv. Det var inte uppskattat. Tydligen var det lite otäckt. Stod på ett ben och ville inte sätta ned foten och gnällde. Vattnet var för kallt för Mats, men jag simmade lite. Tyra badade förstås inte heller, men hon fick vada lite. Så första gången utomhus"bad"/vad för T!  Det är väldigt långgrunt där så det passar väl bäst för småbarn så det blir nog roligt nästa sommar när hon har blivit ett år äldre. Även om det blev en kort stund på stranden så gav det lite härlig sommarkänsla.

Kommentarer

  1. Ja, någon gång ska det hända, det första fallet, antingen från sängen eller på något annat sätt. Skönt att det gick bra. :)

    Vad härligt att vara ute på stranden. Skulle gärna varit med och sett Tyras reaktion.

    SvaraRadera
  2. Ja, Algot har ju redan klarat av det... Suck... Skönt att det gick bra för Tyra i vart fall!

    Algot fick testa att bada fötterna på stranden hemma i "tjärn" i Timrå, där jag alltid badade när jag bodde hemma. Vattnet är alltid superkallt där, men han stod lugnt kvar och tittade och såg ut att ha det bra. Magne vägrade gå i ens med fötterna för det var så kallt ;)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens jobbfundering...

Tierp

ESC