Plötsligt...

... blev Tyra väldigt rädd för fitnessbollen som ligger i TV-rummet. Tydligen var den mycket läskig. Så pass att hon gnällde oroligt bara hon fick syn på den i ett annat rum, eller om jag gick förbi den när jag bar på henne. Är nog mitt fel för jag rullade den förbi henne när hon satt på golvet men jag trodde inte att hon skulle bli så rädd för den. Tidigare har vi busat på den. 

Idag kom hon också på hur hon ska ta sig uppför trappen. Hon kom halvvägs innan hon verkade ledsna (jag stod bakom hela tiden med en hand vid rumpan). Nästa inköp verkar bli en grind i nån lämplig storlek (dvs kanske inte IKEAs). Kan ju hända att det finns nån på blocket, isåfall bra, men det känns inte som läge att sitta och vänta på att det dyker upp en. Å andra sidan får jag ju passa på henne hela tiden ändå så hon inte äter upp nåt eller klättrar på nåt annat olämpligt.

Nu ska jag duscha och sedan blir det ett avsnitt Dexter. Vi ligger flera säsonger efter :)

Kommentarer

  1. Vad spännande det måste vara att få se allt nytt som hon hittar på! (även om jag fattar att det kan bli lite för spännande för en själv som förälder också! ;) )
    Roligt att få höra om det iallafall!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är det även om det ibland känns som att det var lättare förut när hon låg kvar där man lade henne

      Radera
  2. Full fart på tösen verkar det som. Trevligt att följa serier, jag och Niklas håller på att se igenom Buffy. :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens jobbfundering...

Tierp

ESC