Liberoreklamen

Nu måste jag också göra ett liberoreklamen inlägg. 1200 blöjbyten första 6 mån? Låter mycket tycker jag, men det verkar stämma. 6,5 blöjor/dag blir det. Tror vi byter mer sällan men å andra sidan brukar T kissa på pottan vid nästan varje byte. Angående mysigheten så var det mysigt i början när skötbordet var den bästa platsen i världen. Om allt annat var elände kunde man alltid lägga henne på skötbordet och få en lugn stund. Så är det inte längre! Men, det som fick mig att sätta mig och skriva detta inlägg var att jag fick en annan känsla av reklamen när jag hörde vilken musik som spelas. Det låter som en cover på Pixies Where is my mind? Den låten spelas i slutscenen i filmen Fight Club. Spoilervarning! Mörkt ute, skyskrapor som störtar samman, lite världens undergång. Hela filmen är ju ganska grå-svart. Med den associationen till musiken gav plötsligt reklamen en något märklig och oväntad känsla.

Kommentarer

  1. Lustig låt att ha i en blöjreklam, men ack så bra film! Känner nästan att det är dags att se om den nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma här! Men är lite orolig att jag kommer att tycka att den är för våldsam

      Radera
  2. Det var länge sedan jag såg den filmen! Ja, det blir många blöjbyten... Jag försöker få Algot att kissa i vasken vid blöjbyte, men har tycker mest det är roligt att se sig själv i spegeln ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe... :) Tyra tycker att vinka till sig själv i spegeln är bland det roligaste som finns nu så hon vänder sig om minst 4 ggr / blöjbyte och skriker varje gång jag vänder tillbaka henne *suck*

      Radera
  3. Haha! Jag visste inte att låten är från den filmen (har aldrig sett den i sin helhet tror jag...)! Undrar om de visste att låten är med i den filmen när de gjorde reklamen. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det undrar jag med. Å andra sidan är ju inte låten gjord till filmen först så..

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens jobbfundering...

Tierp

ESC