Tierp

Idag har jag och T gjort Tierp. Anledningen till att vi åkte dit var att T hade tid på barnmottagningen där och när vi så ändå var där så passade jag på att titta mig omkring lite. Hade tänkt gå på byn före läkarbesöket, men så ringde de på morgonen och frågade om jag kunde komma på förmiddagen istället och det gick faktiskt bra. Anledningen till läkarbesöket var nässelutslagen som T fick av gröt och välling när vi testade att ge henne det. Trodde själv att det kan vara komjölksproteinallergi och har gett henne mjölkfri gröt några gånger utan att hon reagerat. T var nyfiken som vanligt och pep inte ens vid pricktestet utan tittade bara intresserat på vad de höll på med på hennes arm. Visade sig rätt snart att det var som jag trodde, hon är allergisk mot komjölksprotein. Fick recept på någon slags mjölkfri ersättning från Nestlé som jag inte tror att jag kommer att plocka ut. Dels för att det är Nestlés produkt och jag har förnyat min bojkott mot dem, dels för att jag inte riktigt vet vad jag ska använda den till. I broschyren som jag fick hade de skrivit olika förslag på recept, t.ex. på potatispuré. Jaa, om jag nu måste spä ut potatisen brukar jag använda bröstmjölk så nej, jag behöver nog inte den produkten.

Efter läkarbesöket fick T försöka äta lite, gick sådär. Hon är så lättdistraherad! Sedan somnade hon i vagnen och sov medan jag var inne på en second hand-affär. Var på jakt efter virknål stl 4,5 och rostfria bunkar. De hade ingen virknål i den storleken men däremot hittade jag två bunkar. När jag skulle betala hade jag inga kontanter och de tog inte kort på köp under 100:-. Rotade runt lite till och till slut blev det 2 virknålar, rundstickor, 2 bunkar (6 l och 1,5 l), en hålslev och till slut ett litet plättjärn som jag tror egentligen kan vara en ljushållare för värmeljus. Känner mig mest nöjd över det lilla plättjärnet. Tänker lägga undan det och sedan ge det till T när hon blir äldre och vill leka kök (för det vill väl alla barn?). Bunkarna är jag också nöjd med för jag försöker fasa ut plasten i köket och nu har jag 4 bunkar i olika storlekar. När jag betalade hörde jag att T vaknat en trappa ned. Hon verkade hungrig så det kändes bra att jag hade en banan hon kunde äta av då det regnade ute och jag inte visste var jag skulle kunna amma. Hon verkar gilla banan :)




Efter bananen gick vi till en barnaffär och köpte en solhatt. De hade massa fina saker där! Köpte virknål i den storlek jag var ute efter på en syateljé och sedan gick vi till ett konditori så jag fick äta lunch. Provade amma igen, men det gick sådär. Tog bussen hem, T sov nästan hela vägen. Skönt!

Kommentarer

  1. Hey! Det verkar som om jag äntligen kan skriva en kommentar utan att behöva något konto! Brukar läsa, men inte kommentera.

    Tokigt att hon är allergisk mot komjölksprotein, men kanske skönt att få veta vad det rörde sig om? Är det något som kan växa bort?

    Fina fynd! Roligt med plattjärnet! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hittade en inställning som jag ändrade... Jo, i de flesta fall växer det bort så jag håller tummarna!

      Radera
  2. Äsch så dumt med allergin, men den brukar ju förstås växa bort!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag hoppas verkligen att det gör det. Blir så besvärligt annars känns det som

      Radera
  3. Ja, vi håller tummarna för att allergin växer bort.

    SvaraRadera
  4. Tråkigt med allergin, men skönt att veta vad det är.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens jobbfundering...

ESC