Jag är sopran - jag är inte rädd

Anmälde mig till en studiecirkel på ABF i början på våren - Prova på opera. Första tillfället idag och det kändes förstås nervöst.Vad innebar egentligen cirkeln? Sjunga enbart? Agera? Vilka andra skulle gå och vilken nivå skulle det vara? Visade sig vara ett glatt gäng med blandade erfarenheter av sång och olika inställningar till opera. Själv kan jag inte mycket om opera, har nog bara sett två, men jag är sugen på att lära mig att använda rösten på annat sätt. Inser väl själv att man inte lär sig så mycket på 5 tillfällen, men jag kunde ju inte låta bli att anmäla mig när kursen fanns där i katalogen.

Alltid nervöst att sjunga upp för andra, men det kändes bra efteråt. Har återigen fått höra att jag är sopran, och det tror jag egentligen på, men jag har inte lärt mig att använda rösten på höjden. Synd att jag inte tagit tag i det tidigare, känns som att jag kunde ha blivit mycket bättre om jag börjat tidigare, men än är det inte för sent..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens jobbfundering...

Tierp

ESC