Vill inte!!

Jag vill inte flytta. Och jag vill inte ringa runt till en massa olika personer för att ta reda på hur vi ska göra. Känns jättejobbigt med lägenheten just nu. Har inte hört så mycket mer än att det var möte i torsdags som vi inte kunde vara med på. Sedan fick vi ett papper i brevlådan häromdagen från Södermalms Bygg som är våra värdar som sa att fastigheten visst är åtgärdad men att man bara inte fått det på papper ännu. De säger att allt var fixat dagarna innan vi flyttade in. Jag betvivlar detta då vi ju faktiskt fortfarande ser dagsljuset sila in i springan mellan dörr och tröskel från trapphuset. Fast jag får inte igenom mitt finger där, för det har jag testat. Och jag tycker fortfarande att det ser ut som spånskiva i trapphuset... Södermalms Bygg fortsatte brevet med att hoppas att alla skulle flytta tillbaka när de fått alla papper klara och att vi då ska skriva nytt kontrakt. Vi är ju juridiskt sett hemlösa just nu eftersom vårt kontrakt upphörde att vara giltigt i och med beslutet om nyttjandeförbud. "Flytta tillbaka"... Ja, det är inte direkt som att man har någon extra lägenhet eller villa stående i Stockholm som vi kan bo i istället! Jag tror att det är vissa som kan ha lämnat huset eller som faktiskt inte hunnit flytta in ännu, men det är många av oss som bor kvar också. För vart ska vi ta vägen?

Under morgonen gick jag in på hyresgästföreningens sida för att kolla ifall där stod något nytt. Fann då detta: Hyresgäster på Bjursätragatan 52 utan stöd.

Önskar att någon kunde ge några klara besked. Ska försöka hinna ringa till några i eftermiddag. Jag vet inte riktigt vilka jag ska ringa till, men om vi ska flytta kan vi lika gärna börja fundera nu och hittar jag något alternativ orkar jag inte flytta tillbaka till nuvarande lägenheten något mer om jag inte tvunget måste. Och det gör mig ledsen för jag trivs faktiskt i vår nya lägenhet!!

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens jobbfundering...

Tierp

ESC