Lediga dagar

Lediga dagar är något jag inte har mycket av för tillfället. Sitter just på ett nytt helgpass på kirurgakuten. 1,5 timme avklarad, 12,5 timmar kvar... Ska jobba nästa helg med så det blev ingen Vindelhelg för mig denna termin.

Sitter och kollar igenom min kalender och det elektroniska lönebeskedet. Upptäcker att det försvunnit 45 jourkomptimmar. Har varit lite fundersam över mina semesterdagar med i och med att man inte hade dragit för julis semester på förra beskedet. Nu hade de dragit 1 dag, vilket är 9 färre än vad jag trodde. Lönebesked är lätt ångestframkallande. Många olika märkliga benämningar på ersättningar för olika komptimmar osv. Jag litar för det mesta på att det ska stämma. Men antalet semesterdagar kan jag i alla fall hålla koll på. Inser efter ett tags knapprande och jämförande med kalendern att det nog är som så att jag fått jourkomp istället för semester i sommar. Vilket var något märkligt för stället jag var ledig från var inte det ställe som komptimmarna kom från. Hmmm.... Är det så är jag bara glad för då har jag drygt 3 v semester kvar i år. Ska avvakta nästa lönebesked och har inget nytt hänt då tackar jag och tar emot och tar långledigt över jul! =)

Var upp till Umeå ett knappt dygn i början av veckan för att vara med på AT-infon, eller Arbetsmarknadskväll som det numera kallas. Känns som att det var rätt nyligen man gick där själv utan en aning om vad man skulle ställa för frågor. Känns även som att det var en evighet sedan. Snart står man inför nästa val. Var ska jag ta vägen nu? Efter AT? Var vill jag göra ST? Tack och lov att jag inte behöver fundera över vad jag vill göra för ST. Men kanske vill jag göra något annat? Folkhögskola? Annan karriär? Ska man börja med ett kortare vik? Är det ens möjligt att få ST direkt?

Kommentarer

  1. Tråkigt att det inte blev någon Vindelhelg :/

    Schysst med 3 v:s extra semester, hoppas de inte märker något :D

    Ja, jag är glad att jag har AT-anställning ett tag till och slipper fundera på fortsättningen än. (vi ska ju försöka bestämma vart i världen (eller snarare Sverige) vi ska befinna oss också, och det är nog faktiskt värre!).

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens jobbfundering...

Tierp

ESC