Bättre och bättre dag för dag...

... ungefär så har det känts de knappa två veckor jag varit på kirurgen. Totalt vilse i början. Alltid lika jobbigt att börja på nytt ställe. Ingen visar en runt. Som vanligt... Börjar allmänt vara less på AT. Framför allt att byta ställe. Idag och imorgon är merparten av kirurgerna på möte. Undrar just hur röntgenronden blir imorgon, kommer det bara vara fem AT-läkare eller? Tack vare att så många är på möte blev jag nedringd på op idag och fick assistera på en gastric bypass. Intressant att det verkar vara min lott att inte se så många olika typer av operationer. På utbildningen såg jag mest kärlkirurgiska ingrepp och gastric bypass såg jag faktiskt några under ett sommarvik. Dock har jag inte sett vissa andra vanliga operationer. Jag har faktiskt inte ens koll på om gastric bypass är en vanlig operation eller inte. För mig är den det.

Surade lite i början av veckan över att jag ska vara på akuten i 3 veckor. Detta betyder att jag kommer att arbeta 9-23 någon av helgdagarna också under dessa 3 veckor. Trodde dessutom att jag skulle vara tvungen att pussla ihop jourandet med resan upp till Umeå för att täcka upp på akuten. Dvs jobba några timmar, åka upp, sova över, åka ned, jobba kväll. Fast nu fick jag faktiskt ledigt de 2 dagarna så det känns bra för mig. Mindre bra för de som hamnar på att jobba på akuten istället.

WoW ikväll. Ding! Lvl 64. Vet inte längre om det "guild" som jag tyckte verkade bra när jag gick med är så bra. Verkar som att en hel del hoppat av. Får väl se om jag byter igen. Har fortfarande inte någon vana av att spela med andra.

Kommentarer

  1. Gastric bypass är väl inte så vanligt, tror jag... Nej, jag har heller aldrig lyckats se de vanliga operationerna, såvitt jag vet är bukkirurgi aortaaneurysm och cancer recti ;)

    Jag som är så nöjd med att vara lvl 30 och ha en häst! ;)

    Vi ses i Vindeln! Det verkar som Rollo också funderar på att komma...

    SvaraRadera
  2. Hoppas du får byta med någon!

    Itolia...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens jobbfundering...

Tierp

ESC