Svenska flaggans dag

Det firas för fullt på Nordost idag. Just nu är det visst Guitar Hero-tävling vilket innebär att jag måste höra samma om och om igen. Tidigare höll jag på att bli tokig på att de körde Det här är mitt land på repeat... Men det är i och för sig trevligt att det ordnas något arrangemang. Hade gärna sett de som dansade svensk folkdans vid 12-slaget men då var jag på väg till genrep med Symfonikören.

Har paus just nu innan jag ska tillbaka till Gävle konserthus för Nationaldagskonsert. Vi ska sjunga Förklädd gud. Kan inte påstå att jag är så begeistrad över detta verk som vissa andra verkar vara. Är kanske inte så förtjust i körlyriska och nyromantiska verk över huvud taget.

Däremot är jag förtjust i konserthusets arkitektur. Fasaden är klädd med blått kakel, vilket inte framgår av bilden.

Gävle Konserthus

Kommentarer

  1. Hurra! Vi som precis spelat oss igen 2:an en gång till... *sätter mig med popcornpåsen och väntar*

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens jobbfundering...

Tierp

ESC