Semifinal 1

Missade första tre bidragen pga nattning, och har inte hört dem i förväg mer än Finland en gång. 

1. Cypern. Svårt att följa upp fjolåret. Missade låten pga nattning
2 Montenegro. 
3. Finland. Look away - Darude. Tyvärr inte sandstorm
4. Polen. Stort plus för sångsättet, men tråkig melodi tyvärr. Kunde de inte sjungit mer i stämmor som i green room?
5. Slovenien. 0. Lugnt och fint och avskalat. Så pass att det blir svårt att komma ihåg låten.
6 Tjeckien. + Plus för den gula tröjan. Glatt och lite 90-talet.
7. Ungern. 0. Slinga som får mig att tänka på Metallicas låt. Känns som att han vill få den att lyfta i slutet, men finns liksom inget att bygga upp mer
8. Vitryssland. Like it - Zena. 0. Jag trodde de där stövlarna var ute, eller är de inne igen?
9. Serbien. Kruna - Nevena . Ballad. Jag har lite svårt för ballader överlag och tappar fokus. Men den var väl helt okej.
10. Belgien. Wake up - Eliot. - Eurovision-trummor! Hur länge ska de överleva? Han ser ju jätteliten ut! Surt sa räven, trist för Eliot. Om sångaren hade varit säkrare och givit mer kanske låten blivit mer intressant
11. Georgien. Keep on going - Oto. + Vad är det med eurovision och jackor med märkliga skärningar och spännen?  Ja! För kören!! Den kommer inte vinna men jag vill ha den i finalen!
12. Australien. Zero gravity. 0 Hmm.. Alltid svag för alla som sjunger opera/klassiskt. Gillar inte de där pinnarna. Lite osammanhängande låt. Njae. Vissa delar bra, andra inte
13. Island. Hatrid mun sigra - Hatari. +.  De ser lite fåniga ut. Låter lite Rammstein, men på 80-tal. Åsså isländska!! Gillar släggslagarn i bakgrunden också
14. Estland. Storm - Victor Crone. + Småtrevligt och så.
15. Portugal. Telemoveis - Conan Osiris. + Älskar!!! Först var jag tveksam, men efter någon extra lyssning så var jag fast. Men de skulle ha haft kvar de där metallgrejerna från hemmafinalen. Tåspetsdans på sneakers alltså. Får gärna vinna hela ESC!!
16. Grekland. 0 .Blev så tagen av Portugal så jag hörde knappt denna låt. Okej då
17. San Marino. Say na na na + Serhat. 0. Han är tillbaka. Och det är inte bra. Därför kanske jag måste gilla det. Och otroooligt surt! Hade han ingen medhörning?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens jobbfundering...

Tierp

ESC