Sigrid 2 mån

Namn: Evy Sigrid ..? Vi har nu en månad på oss att komma på det tredje namn vi tänkt hon skulle ha

Född: 140623
Vikt: 3922 g
Längd: 52 cm
Vikt nu: 5225 g (12/8), så troligtvis lite mer nu
Längd nu: 57 cm (12/8)
Storlek på kläder: 56, tänkte nog börja med en del små 62 snart
Blöjor: Libero stl 2 (känns lite små snart, men läcker å andra sidan inte så kanske onödigt att byta). Har börjat lite lätt med tygblöjor och testar mig fram med Alvehamns prefolds och formsydda samt vikblöjor eftersom jag hoppas på att mest byta kissblöjor och då känns det som onödigt mycket tvätt med pocket. Sedan är pocket one size ganska bylsigt på liten bebis... Har två små FuzziBunz som inte funkar alls, kanske är resåren dålig eftersom jag köpt dem begagnat, men de läcker varje gång. Kärade ned mig direkt i prefoldsen, men framför allt för att kvaliteten var så mjuk och gosig, vet inte om jag tycker att systemet är så bra. Har nog mest använt dem som kräkshanddukar hittills om jag ska vara ärlig :)
Äter: Varierande. Kan gå många timmar emellan om hon sover, annars kanske varannan ungefär
Sovtider på dagen: Fortfarande mer än vad Tyra gjorde. Varierande under dagen. Ofta ett längre pass på eftermiddagen på 2-3 timmar i sträck
Sovtider på natten: Natt någon gång vid 21-22:30, morgon någon gång vid 9:00-10:00. Tidigare vaknat vid 3 och velat äta första gången och sedan ätit mer tätt fram till 7-8 för att sedan sova lite mer sammanhängande igen. Låtit mycket under morgontimmarna så att föräldrarna inte kunnat sova. Några dagar nu vaknat först vid 4:30-5:00 och velat äta vilket mamman tackat för. Har sammanfallit med att hon somnat lite senare och då ungefär samtidigt som mig. 6 timmar sömn i sträck är inget man tackar nej till så att säga...
Språk: Jollrar med en och tycker det är roligt sedan 2 veckor tillbaka eller så. Kan ligga och gnälla men när man då börjar prata med henne jollrar hon tillbaka och ler
Favoritlek/aktivitet: Äta. Sova. "Prata"
Favoritleksak: Ingen än
Lärt sig nyligen: Blir mer och mer stark i nacken, men lyfter inte huvudet själv från golvet ännu, vilket nog beror på att hon ligger med armarna rakt bakåt och då lyfter rumpan istället.
Övrigt: Börjat hålla henne mer över handfatet vid blöjbyten sedan 2 veckor tillbaka typ, var lite mer sporadiskt innan dess. Häromdagen synkade vi rätt bra när vi var på NOK (Nordiska oftalmologkongressen) och hade nog bara en bajsning i blöjan om jag minns rätt. Var som sagt på NOK och då sov hon snällt på morgonen så att jag kunde gå på föreläsningarna 8:15-10:00, sedan blev det mer sporadiskt och mycket mingel för min del. Sov på hotell.


Några veckor gammal bild. I fin present från mammas vän

Kommentarer

  1. Det är så roligt att läsa uppdateringarna :-)
    Sist vi var förbi hos er hade hon ju börjat jollra lite, det blir genast mer kontakt.

    SvaraRadera
  2. Så roligt att "följa med" i utvecklingen! Roligt att Sigrid börjat jollra!

    Heja med både EC och tygblöjor. Jag gillar också idén med formsydda, men, äh, det verkar lite krångligt också. Jag tycker FB i storlekar har fungerat dåligt (fick låna av Sara N), men de i onesize har fungerat bra, åtminstone sedan Algot blev 3 månader, typ.

    Väldigt fin dress förresten ;)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens jobbfundering...

Tierp

ESC