Semifinal 1

Upprepar fjolåret och tycker lite om årets bidrag. Förenklade betygsättning genom att helt enkelt gradera x, 0 eller +.

Semifinal 1

1. Armenien- Får mig att tänka på Pachelbels kanon, trots detta gillar jag låten mer och mer. Känns modern och jag gillar rösten +

2. Lettland- Okej, de är glada. Men det känns som att låten inte är riktigt färdig? Eller så är det bara så att de inte har någon bas. x

3. Estland- Och här gjorde vi ett ljust Loreen-nummer. Tycker nog att det var lite onödigt mycket dans/kast/lyft. Ganska tråkig låt. 0

4. Sverige- Har inte varit ett fan av Sanna och den här låten, men jag måste kapitulera. Grymt! Förbättrat sedan Melodifestivalen. +

5. Island- Stor kontrast till föregående nummer. Snyggt på scen. Jo, jag gillar nog detta. +

6. Albanien- Låter lite som en 90-talslåt. Känns lite stressat, hade nog tyckt bättre om den om den gick unset långsammare. 0

7. Ryssland- Lite märkligt med gungbrädan tyckte jag. Ingen låt som sticker ut åt nåt håll. 0

8. Azerbadjzan- Nej, det blev för jobbigt att lyssna på. Fattar inte vad hon sjunger för visst är det engelska? x

9. Ukraina- Bättre refräng än verser. Gillar det dramatiska pianot i refrängen. Dåligt slut. 0

10. Belgien- Bra röst, men inte helt tonsäker tyvärr. Fångar mig inte riktigt. 0

11. Moldavien- Kändes tungt och gammalt. x

12. San Marino- Nej! Inte "pratvers"! 0

13. Portugal- En till låt som inte känns riktigt färdig. Vad är det som saknas? Komp? Tänkte först att jag nog kan gilla detta, men sedan tröttnade jag. x

14. Nederländerna- Snyggt med vägmarkeringarna och det svart-vita. Gillar också hur de står mot varandra med specialmickstativet. Och bra låt också, väl framfört. +

15. Montenegro- En ESC-ballad. 0

16. Ungern- Lite tjatig låt. Jobbigt ämne. 0

Kommentarer

  1. Av dessa bidrag gillade jag Sverige och Nederländerna bäst.

    SvaraRadera
  2. Mina favoriter i år var Sverige, Island, Frankrike, Österrike. Ingen inbördes ordning där.
    Det var snygg scen i år men över lag tycker jag att bidragen var lite tråkiga.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens jobbfundering...

Tierp

ESC