Geocaching

Letade rätt på tre gömmor efter jobbet idag. Letade utanför sjukhuset i Danderyd idag. Hittade återigen fina platser som jag aldrig hittat annars. Det är så häftigt att bara vika av från en väg, gå några hundra meter från ett hus, promenera åt motsatt håll och plötsligt känna det som att man är på ett helt annat ställe än man var nyss. Förra veckan var jag ute i mörkret, det var spännande. Kändes som att jag var mitt ute i skogen, fast jag var bara några hundra meter från tunnelbanestationen. Intressant nog var jag rädd för vilda djur... Eller mer specifikt, grävlingar... Fast det enda djur jag träffade på var en lös hund som nog blev lika skrämd som jag. Får se när nästa letande blir av, hinner nog inte med fler den här veckan tyvärr. Känns som att det finns oändligt många geocachar att logga i Stockholm :)

Kommentarer

  1. Jag förstår att det är spännande, gå bara inte för långt in i mörkret.

    Det var roligt att prova på sökandet av gömmor när vi var i Ursviken.

    SvaraRadera
  2. Grävlingar är ganska skygga tror jag. Vi såg en som sprang omkring på vägen när vi åkte bil i somras, den sprang runt ganska länge så vi hann stanna helt innan den vek av ner i diket. Linnea hoppade genast ut och letade efter den men den var borta. Jag tror dock att trafik kan stressa dem, för det har legat ganska många döda grävlingar bredvid vägen den här sommaren, nästan lika vanligt som rävar. Jag har sett ca 1200 rävar i år.

    SvaraRadera
  3. Superkillfish: 1200 rävar! Det kan väl inte vara sant!!

    Karolina: Hoppas att det inte är så tätt med grävlingar i era trakter som det verkar vara i trakterna kring Superkillfish.

    SvaraRadera
  4. Nä, jag har inte sett några fler grävlingar sedan i somras när vi blev jagade av en. Vet egentligen inte hur mycket den var efter oss, jag vände mig inte om, men det var tillräckligt för att inge respekt. Ett annat djur jag helst slipper möta är vildsvin, och så förstås närgångna äckliga kalvar

    SvaraRadera
  5. Jag tror nästan att vildsvin är det jag helst slipper möta i den svenska skogen. Det hörs ju redan på namnet.. Ett annat djur jag helst slipper träffa på i den svenska faunan är gnu. Men det är av helt andra orsaker.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens jobbfundering...

Tierp

ESC