Sing, sing, sing

For the love you bring, won't mean a thing
Unless you sing, sing, sing, sing

Texten kommer från Travis låt Sing som jag mer eller mindre glömt, men som plötsligt dök upp i mitt huvud. Har varit på körhelg i Sala med Danderyds vokalensemble och känner mig just nu mycket tacksam (och trött). Tacksam över att ha fått förutsättningar för att kunna få uppleva så vacker musik.

Åt middag framför TVn och Idol. Upplever att de flesta låter så lika varandra. Stönar och skriker. Lite för förutsägbart, men samtidigt vore deltagarna dumma ifall de försökte hitta på nåt helt annorlunda. För det är ju inte direkt det som de söker...

Kommentarer

  1. Ja,det finns mycket att vara tacksam över. Det är lätt att glömma bort.

    Jag skulle gärna vilja lyssna på er i vokalensemblen någon gång...

    SvaraRadera
  2. Tacksam och trött är en härlig känsla!

    Den där Oleg, har han åkt ur? Han är det enda jag har sett av idol hittills i år och jag misstänker att det inte blir så mycket mer än så.. Ungefär som alla andra år.

    SvaraRadera
  3. Aha, det hade jag aldrig kommit på

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens jobbfundering...

Tierp

ESC