Paper cut?

När jag läste om återkommande hornhinnesår under läkarutbildningen fick jag lära mig att det i typfallet uppstår efter lättare trauma mot ögat och oftast av att ett barn råkar peta en vuxen i ögat eller att en gren slår mot ögat. Så står även i min amerikanska lärobok, men med tillägget "paper cut"! Hur vanligt kan det vara? Känns ju hyfsat otroligt! Jag som annars har rätt lätt för att skära mig på papper och kartonger känner mig nu nöjd över att jag inte skurit mig i ögat... Än...

Kommentarer

  1. Hmm, ja, det lät ju rätt ovanligt. Det har inte hänt mig heller! själv sitter jag på vårdcentralen (äh, förlåt, hälsocentral heter det ju nu). Lätt uttråkad... det här är inte min grej!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens jobbfundering...

Tierp

ESC