Sommarsemester -08

Ja, då är snart semestern slut. 3 veckor som gått väldigt fort. Nedan följer en sammanfattning av mina förehavanden.

v1
Två slappardagar.

Jag och M åkte ned till Stockholm i mitten på veckan för att se Iron Maiden på Stadion. Hann under dagen besöka Musikmuseet innan vi tog oss till konserten via hotellet. Konserten var bra, många hits vilket gjorde att även jag som ej är ett inbitet Mäjdenfän kunde skråla med i ett hyfsat antal refränger. Nöjda promenerade vi hem med var sin T-shirt. Dagen därpå åt vi frukost på hotellet och kunde samtidigt beskåda ett knappt 10-tal Maiden-T-shirts som prydde övriga hotellgäster. Checkade ut och knatade sedan nedåt Historiska museet där vi inte orkade gå igenom precis alla utställningar, men gjorde ett tappert försök.

Avslutade veckan med att åka upp till Ms föräldrar då M behövde hjälp av sin vän för att meka med bilen.

v2 - Åre
Åkte upp (tänker fortfarande ned) till Åre för att försöka slutföra den kurs i skärmflygning jag påbörjat ifjol. Blev ej klar med bergsbehörigheten utan enbart elevlicensen under fjolåret. Veckan inleddes med 6 snabba backglidningar på måndagmorgon. Blev lika biten av "schwiarn" i år som förra gången. Därefter följde ett par dagar med för blåsigt och blött väder för nybörjare. Fick bli fika på byn och krogbesök på kvällen. Hann även med att träffa bror min som var där och cyklade. Vädret slog sedan om att bli varmt och soligt, dock fortsatt blåsigt. Torsdagkväll fick vi så till 3 flyg och i år var det mer roligt än läskigt till skillnad från ifjol. Fredagen blev dock inget flyga av, skulle vi hinna klart? Lördagmorgon fick vi tack och lov komma upp i luften igen. Hann med 3 flyg till och klarade dem utan guidning på radion! = Bergsbehörighet!


Sydstarten på Hummeln


Ut i det blå



v3 - Patrullriks
Efter Åre tog jag mig upp till Umeå och sov över hos föräldrarna och fick mina kläder tvättade innan jag åkte vidare upp till Piteå och Patrullriks i Mjösjöliden. Var där funktionär och jobbade med Samarbetsbanan under Vandringskängan. Detta innebar att jag stod vid en stor sten som patrullerna passerade under en vandring i skogen. Barnen skulle hjälpa varandra att ta sig upp på stenen så min uppgift var att berätta vad de skulle göra (ta sig upp på stenen) och att hålla lite koll så att ingen slog sig. Ingen slog sig. De flesta kom upp på stenen. Detta tog ju inte hela dagen så i övrigt var jag ledig. Var rätt trött och slumrade en del i tältet. Gick på lägerbålen för Västerbotten och paddlade kanot gjorde jag kvällstid. Träffade några jag jobbat med i sjukvårdsgruppen på lägret Skogsröj -05 i Lysekil. Insåg förövrigt att mitt tält kanske inte var så stoooort som jag fått för mig när jag såg alla gigantiska tunnel- och kupoltält som slogs upp på lägret... Men jag är mycket nöjd med mitt tält hittills.



Mitt fina tält


"Min" sten


Utsikt från slutet av Samarbetsbanan

Kommentarer

  1. Det låter som en härlig semester - och grattis till licensen! Jag har en vecka kvar innan semestern börjar, det känns lagom segt... speciellt som jag är medicinjour på fredag kväll :/
    Nåja, sedan blir det barndop (jag har ju blivit gammelfaster...) och en resa till Grekland! Det ska bli skönt att se något annat än Umeå.

    *kram*

    SvaraRadera
  2. Lightbringer spelar vi på... Ja, jag tycker också att det märks att det är samma - så välgjort.

    Ja, det kan jag tänka mig... jag brukar tycka det är både skönt och jobbigt (mina föräldrar har ju inte riktigt samma matvanor som jag... men det är alltid jobbigt att börja laga mat igen ;)

    Vi är borta en dryg vecka, från den 21-28/8, sedan åker vi från Stockholm den 29 och då åker vi nog direkt till Umeå, så sedan är vi hemma! Det skulle vara jätteskoj att ses!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens jobbfundering...

Tierp

ESC